به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل – استانداردهای بین المللی یک سری از قوانین، مقررات و معیارهایی هستند که توسط سازمان های بین المللی تعیین و به منظور تضمین کیفیت، ایمنی و سازگاری در محصولات و خدمات استفاده می شوند. این استانداردها به عنوان یک راهنمای عملی برای شرکت ها و کشورها به منظور بهره وری بالاتر، کاهش هزینه ها و ایجاد توافق بین طرف ها مورد استفاده قرار می گیرند. استاندارد های بین المللی علاوه بر اینکه به بهبود کیفیت محصولات و خدمات کمک می کنند، همچنین تجارت بین المللی را تسهیل می کنند و به تسریع رشد اقتصادی کشورها کمک می کنند.استاندارد های بین المللی در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند از جمله صنایع مهم مانند فناوری اطلاعات، صنعت خودروسازی، صنعت هواپیما سازی، محیط زیست، صنایع غذایی و دارویی و … .

این استانداردها از رویکردهای علمی و آماری تأثیر می گیرند و هدف آنها تضمین کیفیت و ایمنی محصولات و خدمات است.

برزیل هم یکی از کشورهایست که هم قوانین سخت گیرانه و هم متفاوتی را برای کشور خود در نظر گرفته است و هم از آنجا که با تغییرات سیاسی و اقتصادی رو به رو است قوانین و استانداردهایش هم در حال تغییر و تحول است. از این رو لینک های مهم استانداردها در این مطلب بارگذاری شده تا افراد با کلیک بر روی این لینک ها از تغییرات ساعتی هم عقب نمانند.

در خصوص استانداردهای لازم برای واردات محصولات کشاورزی و موادغذایی، به لینک آنویزا که مسئول تعیین رویه ها و استانداردهای واردات محصولات کشاورزی است مراجعه نمایید.

در خصوص استانداردهای لازم برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی  به لینک آنویزا وظیفه تعیین رویه ها و استانداردهای واردات تجهیزات پزشکی را بر عهده دارد  مراجعه کنید.

در خصوص استانداردهای لازم برای واردات لوازم خانگی و الکترونیکی هملینک  اینمترو وظیفه تعیین رویه ها و استانداردهای واردات محصولات الکترونیکی را بر عهده دارد می تواند به بازرگانان محترم کمک کند.

برای اطلاع از استانداردهای لازم برای واردات محصولات صنعتی/معدنی هم به لینک سنین که مسئول تعیین رویه ها و استانداردهای واردات محصولات معدنی است؛ مراجعه نمایید.

استاندارد ها، قوانین قرنطینه و تعیین مراحل قرنطینه هم در برزیل به عهده وزارت کشاورزی این کشور است.

منبع: سایت وزارت امور خارجه

انتهای پیام

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.