به گزارش اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل- شماره 139 نشریه آینده‌نگر با طرح این پرسش کلیدی که «چگونه می‌توان مسیر رونق تولید در اقتصاد ایران را پیدا کرد؟» انتشار پیدا کرد.

آغاز این شماره از ماهنامه آینده‌نگر مربوط به اتاق بازرگانی تهران به تحلیل شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» هست، اختصاص یافته و توضیح داده شده است که جهش تولید بدون مشارکت و حضور مردم اتفاق نخواهد افتاد. همچنین تحقق این شعار به الزاماتی نیاز دارد و دلایلی نیز برای انتخاب آن وجود دارد که در بخش «چرا جهش تولید؟ چرا مشارکت مردم» به آن پرداخته شده است.

همچنین محمود نجفی عرب، رئیس اتاق تهران در سرمقاله آن با عنوان «در خدمت تولید» به موضوع شعار سال و اتحاد برای رونق اقتصاد پرداخته است. بخش راهبرد این شماره نیز به موضوع شعار سال اشاره می‌کند.

پرونده اصلی در بخش گزارش این شماره نوسانات ارزی است. همچنین در بخش توسعه تعدادی از کارشناسان و فعالان اقتصادی کشور به بهانه تدوین برنامه توسعه صنعتی، درباره ضرورت تدوین استراتژی توسعه صنعتی صحبت کرده‌اند.

موضوع تعطیلی آخر هفته و کاهش ساعت کار که چند ماهی می‌شود که به دغدغه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تبدیل شده است، در بخش نگاه نشریه آینده‌نگر تعدادی از کارشناسان و فعالان بخش خصوصی از ضرورت تعطیلی‌های جمعه و شنبه گفته‌اند.

موضوع گزارش تحقیقی بخش رساله در این شماره «ناترازی انرژی، دلایل و راه‌کارها» است که حسنتاش کارشناس اقتصادی و انرژی درباره آن صحبت کرده است.

علاقمندان جهت دریافت فایل نشریه می توانند به لینک http://B2n.ir/f20141 مراجعه نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی تهران

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.