به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بارگانی ایران و برزیل -نوشتار پیش رو به طور اجمالی به برگزاری نخستین اجلاس ملی صنعت و خدمات برزیل در سال 2024 به عنوان یک رویداد مهم اقتصادی خواهد پرداخت :

اولین اجلاس ملی صنعت و خدمات توسط آژانس توسعه صادرات و سرمایه گذاری برزیل (اپکس برزیل) در تاریخ 15 اسفندماه 1402 در محل فدراسیون صنایع سان‌پائولو (فیسپ) برگزار گردید. این اجلاس، فرصتی بود تا بخش‌های دولتی و خصوصی به منظور تقویت صادرات، به گفتگو بپردازند. حضور جرالدو آلکمین، معاون رئیس جمهوری و وزیر توسعه، صنعت، بازرگانی و خدمات (MDIC)و خورخه ویانا، رئیس اپکس برزیل، در این اجلاس، باعث ایجاد فضایی برای ادغام رویکردهای صنعتی جدید برزیل با بیش از ۳۰ راهبرد شد.

هدف اصلی این اجلاس، نزدیک‌تر کردن بخش خصوصی برزیل به سیاست‌های عمومی‌به منظور ارتقای صنعت و خدمات بود. در این راستا، بحث در مورد روندها، فرصت‌ها و چشم‌اندازهای آینده مطرح شد. موضوعاتی از قبیل نقش برزیل در مقابله با چالش‌های جهانی فعلی، امنیت غذایی و انتقال انرژی در این اجلاس به بحث گذاشته شد.

یکی از موضوعات مورد توجه در این اجلاس، اقتصاد سبز بود که به عنوان بخشی از صنعت جدید برزیل مطرح شد. این بخش به واسطه سیاست‌های توسعه‌ای در این زمینه، با دیدگاه متفاوتی به تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر نگاه داشت. از طریق پروژه‌هایی مانند BNDES Exim که به بانک توسعه ای برزیل اجازه ارائه خدمات مالی به شرکت‌های برزیلی در خارج از برزیل را می‌دهد، تلاش‌هایی برای تقویت صنعت برزیل مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به مشارکت فعال دولت و بخش خصوصی در این اجلاس، انتظار می‌رود که این تلاش‌ها به تقویت صنعت و افزایش صادرات کشور برزیل کمک شایانی نمایند.

با کلیک بر روی لینک ذیل فایل متن کامل گزارش فوق الاشاره قابل دسترسی و مشاهده است.

برگزاری نخستین اجلاس ملی صنعت و خدمات در برزیل در سال 2024

منبع: وزارت امور خارجه

انتهای پیام

دسته بندی ها
آخرین اخبار

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.