حسين قريبي سفير محترم ايران در کشور برزيل گفت: حمايت از استارت آپ ها يکي از محورهاي مورد توجه دولت ج.ا.ايران در سال 1401 است.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل- پائولو آويم وزير علوم، فناوري و نوآوري دوشنبه بيست و نهم فروردين در دفتر خود از حسين قريبي سفير جمهوري اسلامي ايران در برزيل استقبال کرد. همکاري‌هاي دوجانبه در زمينه علم، فناوري و نوآوري از جمله موضوعات مورد بحث در اين نشست بود.

قريبي با تاکيد بر اينکه حمايت از استارت آپ ها يکي از اهداف دولت ايران براي سال 2022 است، گفت: «امسال ايران سرمايه گذاري زيادي روي استارتاپ ها خواهد کرد و به حمايت مالي، آموزش و مديريت کمک مي نمايد. MCTI مي‌تواند متحد بزرگي در اين روند تقويت استارت آپ هاي ايراني باشد، زيرا در اين بخش کارهاي استثنايي انجام داده ايم.

آويم ساختار واحدهاي مرتبط وزارتخانه، به ويژه CNPq، FINEP و Embrapii را در دسترس قرار داد و گفت «روي حمايت واحدها و مؤسسات تحقيقاتي ما حساب کنيد. اين مشارکت، بدون شک، براي هر دو کشور بسيار سودمند است و مي‌تواند نتايج بزرگي براي نوآوري و اقتصاد هر دو کشور ايجاد کند. سال هاست که برزيل در C،T & I شريک ايران بوده است. ما اين همکاري را فعال نگه خواهيم داشت.

ژوزه گوستاوو گونتيژو، دبير کارآفريني و نوآوري MCTI، پيشنهاد کرد که همکاري مي‌تواند شامل وبينارها و رويدادهاي آنلاين با مشارکت محققان و کارشناسان از هر دو کشور باشد و تبادل دانش را ارتقا دهد. وي گفت: سرمايه گذاري در اين نوع مبادلات راهي براي سرمايه گذاري در علم، فناوري و نوآوري است.

برزيل و ايران 120 سال روابط ديپلماتيک را در سال 2023 جشن مي‌گيرند.

انتهای پیام

دسته بندی ها
اخبار و رویداد ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.