به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل- نمایشگاه سنگ ویتوریا، بزرگترین نمایشگاه سنگ طبیعی در قاره آمریکا محسوب می شود که برای بیست و یکمین سال در 30 ژانویه 2024 در ویتوریا برزیل افتتاح شد: این نمایشگاه در سال 2025 به Marmomac برزیل تغییر نام خواهد داد و به شهر سائوپائولو منتقل خواهد شد. این شهر مرکز مالی کشور برزیل میباشد.
نمایشگاه سنگ ویتوریا توسط  شرکت Milanez & Milaneze که بخشی از گروه Veronafiere، مجری رویدادها در ورونا، ایتالیا است، برگزار می‌شود. Veronafiere رویداد سالانه سنگ ایتالیا بنام Marmomac را در ورونا برگزار می کند که بیش از 50 سال سابقه دارد.
به گفته برگزارکنندگان نمایشگاهی، هدف تغییر نام و مکان نمایشگاه سنگ ویتوریا، استراتژی دستیابی به بازارها و مخاطبان جدید، معماران و طراحان، و رشد بخش سنگ در سطح بین المللی عنوان شده است.
ارزش بازار صادرات سنگ برزیل 1.2 میلیارد دلار است.صنعت سنگ در برزیل توانسته است ارتباط موثری را با سایر مشاغل، واردکنندگان، توزیع کنندگان و سازندگان در سراسر جهان کار برقرار کند، با این حال در ارتباط با تامین کنندگان، معماران و طراحان تاکنون نتوانسته موفق عمل کند. فابیو کروز، معاون رئیس Centrorochas، سازمان ملی صادرکنندگان سنگ برزیل در این زمینه گفت: در چهار سال گذشته، صنعت سنگ در تلاش بوده با انجام اقدامات و اجرای پروژه های مختلف افراد بیشتری را برای اتصال شرکت‌ها به طراحان و معماران زمینه مناسبی را فراهم کند زیرا طی ارزیابی صورت گرفته مشخص شد که تنها راه تغییر در عرضه و تقاضای سنگ ساختمانی ایجاد ارتباط با آنها است.
پیش بینی می شود 15000 نفر بعنوان بازدیدکننده از 50 کشور دنیا از نمایشگاه سنگ ویتوریا در سال ۲۰۲۵ از تقریبا 250 شرکت حاضر دد نمایشگاه در زمینه های استخراج،فراوری سنگ طبیعی، تجهیزات، ماشین آلات و فناوری بازدید کنند. همچنین بسیاری از شرکت کنندگان از طریق ایالت اسپیریتو سانتو که در آن نمایشگاه برگزار می شود، سفر تا از معادن سنگ و نحوه استخراج و تولید سنگ طبیعی بازدید داشته باشند.
ژوآئو پائولو، دستیار بازاریابی در Vitória Stone Group، یکی از پنج توزیع کننده برتر سنگ ساختمانی در برزیل در این خصوص گفت: انتقال این نمایشگاه بزرگ به سائوپائولو کمی خطرناک بنظر میرسد زیرا تقریبا 90 درصد از تولید مربوط به این ایالت میباشد.
منبع : stonenews
انتهای پیام
Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.