رييس اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل گفت : بنابر مذاکرات و گفت و گوهاي دو جانبه ميان بخش هاي خصوصي و دولتي با شرکتهاي برزيلي حاضر در نمايشگاه اگروفود ايران، اميدواريم که شاهد افزايش حجم مراودات تجاري ميان دو کشور باشيم .

به گزارش روابط عمومي اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل، سيد فخرالدين عامريان رييس اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل با اشاره به حضور 10 مجموعه برزيلي در پاويون برزيل نمايشگاه بين المللي اگروفود،گفت: پاويون برزيل امسال جز شلوغ ترين فضاهاي نمايشگاهي بود و بخش هاي دولتي و خصوصي با حضور در اين پاوين در راستاي تعريف همکاري مشترک با ده شرکت و يک انجمن حاضر در نمايشگاه در پايويون برزيل به گفت و گو نشستند.

 عامريان اظهار داشت : در اين نمايشگاه شرکتهايي مرتبط با تجارت قهوه، ذرت ، سويا، گندم ، مرغ، گوشت و نهاده هاي دامي حضور داشتند و حضور دو بانک برزيلي براي تسهيل امور مالي تجار ايراني و برزيلي داراي اهميت بوده و نويد بخش تقويت روابط دو کشور در چهارچوب همکاري هاي اقتصادي با لحاظ رفع مشکلات حوزه هاي تبادلات مالي خواهد بود .

رييس اتاق ايران و برزيل با اشاره به حضور انجمن ماشين آلات کشاورزي تصريح کرد: امسال در پايوين برزيل در راستاي  همکاري ايران و برزيل در حوزه ماشين آلات کشاورزي نشست هاي مشترک ميان روساي اتحاديه باغداران ، اتحاديه ماشين آلات کشاورزي و انجمن کشاورزي ايران با انجمن کشاورزي برزيل برگزار گرديد .

وي افزود : گفت و گوهاي تخصصي ميان اعضاي اتحاديه و انجمن برزيلي در اين چند روز در محل اتاق مشترک تداوم يافت و مقرر شد تا ضمن امضاي تفاهم نامه هاي همکاري ميان اتحاديه و انجمن هاي ايران و برزيل، نيازها و توانمندي هاي هر دو کشور در حوزه ماشين آلات کشاورزي احصاء و تبادل گردد، و جلسات گفت و گوهاي تجاري براي تامين ماشين آلات به روز کشاورزي از کشور برزيل و صادرات تکنولوژي و قطعات ساخت ايران به برزيل آغاز و انشالله شاهد شکل گيري رشد تبادلات تجاري در اين حوزه باشيم .

عامريان تاکيد کرد : حضور در نمايشگاهها و تنظيم مذاکرات تجاري ميان بخش خصوصي و و دولتي ايران و برزيل و جلسات B2B واعزام هيئت هاي تجاري در اولويت اين اتاق بوده و تداوم خواهد داشت، هر چند که بدليل بعد مسافت ميان دو کشور تلاش مي کنيم تا در بستري مناسب زمينه گفت و گوهاي آنلاين تجاري را فراهم کنيم .

گفتني است سي امين دوره نمايشگاه اگروفود ايران از 26 لغايت 28 خرداد ماه در نمايشگاه بين المللي تهران برگزار گرديد ، که 10 شرکت برزيلي در اين نمايشگاه حضور داشتند .

انتهاي پيام

دسته بندی ها
اخبار و رویداد ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.