عضو اتاق بازرگاني مشترک ايران و برزيل مي‌گويد تاسيس خط کشتيراني مستقيم کانتينربر توسط کشتيراني جمهوري اسلامي در کشور برزيل دنبال مي‌شود و احتمالا از ابتداي تابستان امسال فعال خواهد شد.

مهدي جهان باني در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: برزيل و ايران دو منطقه بکر براي ظرفيت هاي تجاري يکديگر هستند و از اين رو اتاق بازرگاني ايران و برزيل با تشکيل کميسيون‌هاي مختلف از جمله کميسيون توسعه صادرات غيرنفتي به تجار ايراني براي ورود به اين بازار کمک خواهد کرد. يکي از اولين قدم‌هاي اين اتاق دعوت علاقمندان به فعاليت‌هاي صنعت کشاورزي در نمايشگاه  Agrishow ۲۰۲۳ برزيل است.

او با اشاره به اينکه ايران با توجه به موقعيت استراتژيک و بهاي تمام شده ي مناسب کالاها و محصولات، ظرفيت بزرگي براي نقش آفريني در تجارت جهاني دارد بيان کرد: دسترسي به آب‌هاي آزاد و روابط مثبت با کشور برزيل مي‌تواند فرصت مناسبي براي گسترش روابط تجاري و صادرات با جمهوري فدراتيو برزيل باشد. از اين رو اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل اقدام به برگزاري کميسيون‌هاي مشورتي مختلف کرده که مهم ترين آن‌ ها با توجه به سياست دولت سيزدهم، کميسيون توسعه صادرات غيرنفتي است.

رئيس کميسيون توسعه صادرات غير نفتي اتاق مشترک ايران و برزيل گفت: با توجه به کارشناسي بازار بزرگ برزيل و توانايي سنجي تجار کشور، اين اتاق اقدام به تدوين برنامه اي جامع و کامل کرده تا با همراهي تجار و اعضا در سال ۱۴۰۲ روابط تجاري گسترده اي با کشور جمهوري فدراتيو برزيل برقرار کند. در فاز اوليه اين اتاق اقدام به بررسي نمايشگاه‌ها و فرصت‌هاي تجاري فعال و برنامه گسترده‌اي براي حضور تجار ايراني در بازار بزرگ برزيل کرده است. از اين رو يکي از مهم ترين برنامه‌هاي اين اتاق اعزام يک هيئت تجاري براي بازديد و جلسات مستقيم بين تجار ايراني و برزيل در يکي از بزرگترين نمايشگاه‌هاي صنعت کشاورزي برزيل Agrishow ۲۰۲۳ واقع در استان سائوپائولو خواهد بود.

وي نيازسنجي و ظرفيت سنجي اتاق هاي بازرگاني استان ها و بازديد از واحدهاي منتخب استان‌ها توسط کميسيون که منجر به شناسايي ظرفيت‌هاي موجود و تطبيق با نياز بازار برزيل مي شود را جزو برنامه‌هاي اصلي اين کميسيون دانست و ادامه داد: در اين راه تسهيل امور اداري، گمرکي و مدارک مورد نياز شرکت‌ها براي گسترش تجارت مشترک در دستور کار اين کميسيون قرار دارد و با توجه به برگزاري کميسيون اقتصادي مشترک به رياست سازمان برنامه و بودجه و سياست هاي دولت سيزدهم اقدام به مکاتبات و تدوين تفاهم نامه ها و قرار دادها خواهيم کرد.  يکي از اتفاقات مثبت و کمک کننده به تجار تاسيس خط کشتيراني مستقيم کانتينربر توسط کشتيراني جمهوري اسلامي در کشور برزيل است که با توجه به مکاتبات و تلاش‌ها اميدواريم اين مهم در ابتداي تابستان ۱۴۰۲ به وقوع بپيوندد.

انتهاي پيام

دسته بندی ها
اخبار و رویداد ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.