مديرعامل گروه صنايع پتروشيمي خليج فارس: شرکت‌هاي برزيلي در اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي صنعت پتروشيمي ايران مشارکت کنند

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل و به نقل از سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما اولين رويداد خارجي گروه صنايع پتروشيمي خليج فارس در حالي با هدف دعوت سرمايه‌گذاران به مشارکت در طرح‌هاي توسعه‌اي پتروشيمي ايران و با حضور دکتر علي عسکري برگزار شد که استقبال بيش از ۱۳۰ شرکت برزيلي نشان از گام محکم بزرگترين شرکت بازار سرمايه ايران در دوره جديد مديريتي براي توسعه ديپلماسي اقتصادي، همزمان با سالروز تصويب تاسيس اين شرکت دارد. به گزارش روابط عمومي‌گروه صنايع پتروشيمي خليج فارس، اولين رويداد بين المللي «روز پتروشيمي خليج فارس» که با مشارکت شرکت تجارت صنعت پتروشيمي خليج فارس و سفارت جمهوري اسلامي ايران در برزيل برگزار شد، با استقبال چشمگير برزيلي‌ها اعم از سياستمداران، سرمايه‌گذاران، فعالان اقتصادي و تجار همراه شد.

برگزاري اين رويداد گامي مهم در راستاي ديپلماسي اقتصادي مقاومتي و گسترش روابط تجاري دو کشور ايران و برزيل به ويژه در حوزه پتروشيمي‌بود، بار ديگر نشان داد که صنعت پتروشيمي ايران نه تنها قصد توقف با تحريم‌ها را ندارد، بلکه در آستانه گسترش بازارهاي جهاني هدف خود قرار دارد. در ابتداي اين مراسم حسين قريبي، سفير جمهوري اسلامي ايران در برزيل، با بيان اينکه همواره و از ابتداي خدمت در اين کشور، بر حفظ و گسترش روابط تجاري دو کشور و همچنين متنوع‌سازي مناسبتات تجاري تاکيد داشته، اين رويداد را مصداق اين موضوع دانست و با دعوت از شرکت‌هاي برزيلي جهت استفاده از فرصت اين همايش، آن‌ها را با طيف گسترده محصولات و خدمات شرکت صنايع پتروشيمي خليج فارس آشنا کرد.

در ادامه دکتر علي عسکري به معرفي گروه صنايع پتروشيمي خليج فارس و ظرفيت‌هاي صنعت پتروشيمي‌کشور، در ۳ محور اصلي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت پتروشيمي ايران، همکاري‌هاي فناورانه و تکنولوژيک و تامين محصولات پتروشيمي از ايران پرداخت.

مديرعامل گروه صنايع پتروشيمي فارس با بيان اينکه اين گروه سهمي حدود ۴۰ درصدي از توليد و صادرات محصولات پتروشيمي ايران دارد، گفت: بزرگترين شرکت بازار سرمايه ايران است و همچنين در رده‌بندي جهاني ICIS در جايگاه ۳۷ جهان ايستاده است.

وي با اشاره به موقعيت جغرافيايي ويژه، دسترسي به خوراک، وجود تقاضاي داخلي قابل توجه، نرخ پايين ماليات، وجود مناطق ويژه اقتصادي و سرمايه انساني را از بهترين دلايل جهت سرمايه‌گذاري در صنعت پتروشيمي ايران دانست.

علي عسکري تصريح کرد: اين گروه امروز ۱۴ طرح در حال ساخت با نرخ بازده داخلي (IRR) حداقل ۱۵ درصدي را دارد، که فرصت مناسبي براي سرمايه‌گذاري خارجي محسوب مي‌شود و در اين زمينه ما از سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي برزيلي استقبال مي‌کنيم.

مديرعامل گروه صنايع پتروشيمي خليج فارس، در ادامه به تشريح رويکرد اين گروه درباره همکاري‌هاي فناورانه و دانش بنيان با طرف برزيلي پرداخت.

علي عسکري با اشاره به منويات مقام معظم رهبري و تاکيدات ايشان مبني بر فاصله گرفتن از خام فروشي به جايگاه توسعه فناوري‌هاي دانش بنيان در صنعت پتروشيمي اشاره کرد و گفت: با توجه به اهميت افزايش سطح فناوري در توليد محصولات پتروشيمي در ارتقاي ارزش افزوده محصولات و همچنين تکميل زنجيره ارزش، گروه صنايع پتروشيمي خليج فارس آماده همکاري با شرکت‌هاي فناور برزيلي در اين بخش است.

وي در بخش پاياني سخنان خود به ظرفيت‌هاي همکاري و صادراتي اين گروه پتروشيمي در بازار هدف آمريکاي جنوبي به ويژه محصول اوره اشاره کرد و براي توسعه همکاري‌هاي صادراتي با کشورهاي اين منطقه اعلام آمادگي کرد.

در ادامه اين مراسم، مديرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشيمي خليج فارس، ضمن معرفي جامع اين شرکت و مجتمع‌هاي توليدي اين گروه بزرگ پتروشيمي، از سرمايه‌گذاران حاضر در اين رويداد، جهت سرمايه‌گذاري در طرح‌ها دعوت کرد.

رضا عبادزاده با اشاره به اينکه شرکت تجارت صنعت پتروشيمي خليج فارس، بازوي انحصاري فروش محصولات اين گروه به شمار مي‌رود، از فعاليت اقتصادي جهت خريد محصولات پتروشيمي قابل عرضه در بازار برزيل، با رعايت شرطِ توجيه‌پذيري فروش براي شرکت تجارت صنعت دعوت به عمل آورد و به تبيين شرايط فروش و همکاري با اين شرکت پرداخت.

در ادامه اين رويداد ارائه تخصصي محصولات و افق نيازهاي بازار برزيل تا سال ۲۰۳۰ در پنلي تخصصي با حضور نمايندگان بانک ملت و کشتيراني جمهوري اسلامي ايران انجام شد.

گفتني است مذاکرات رودرو و دوجانبه تا ساعت ۱۸ که دو ساعت بيش از زمان اعلامي براي خاتمه برنامه بود، ادامه يافت که نشانه اشتياق شرکت‌هاي برزيلي به همکاري با ايران در صنعت پتروشيمي است.

انتهای پیام

دسته بندی ها
اخبار و رویداد ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.