به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل- به اطلاع‌ مي‌رساند با توجه به بروزرساني رتبه‌بندي بازرگانان از تاريخ 1401/06/01 در سامانه يکپارچه اعتبارسنجي و رتبه‌بندي اعتباري، لطفاً نسبت به مشاهده و بررسي ويرايش جديد رتبه، شاخص‌ها و رشته فعاليت‌هاي مجاز خود از طريق سامانه جامع تجارت (بخش عمليات رتبه‌بندي و مالي- مديريت رتبه‌بندي) اقدام فرماييد. ضمناً در صورت اعتراض به رتبه يا مقدار هر يک از شاخص‌ها، صرفاً از طريق سامانه يکپارچه اعتبارسنجي و رتبه‌بندي (بدون نياز به مراجعه حضوري يا تماس تلفني)، اقدام به ثبت درخواست بازبيني و بارگذاري اسناد مثبته کرده تا کارشناسان سامانه مذکور در اسرع وقت نسبت به بررسي و اعمال آن اقدام نمايند.

شايان ذکر است بازرگانان مي‌توانند صرفا يکبار در هر ويرايش رتبه‌بندي، رشته فعاليت‌هاي خود را انتخاب نمايند و پس از ثبت نهايي تا ويرايش بعدي رتبه‌بندي امکان تغيير هيچ کدام از رشته فعاليت‌هاي انتخابي را نخواهند داشت.

پيرو اطلاع‌رساني‌هاي قبلي مبني بر لزوم ثبت اطلاعات صورت‌هاي مالي حسابرسي شده در سامانه جام براي اشخاص مشمول حسابرسي سال 1400، بازرگاناني که اقدام به ثبت اطلاعات خود در موعد مقرر نکرده‌اند، امکان رتبه‌بندي آنها ميسر نبوده و سقف وارداتشان ۵۰۰ هزار دلار لحاظ شده است. بازرگانان مشمول لازم است نسبت به ثبت صورت‌هاي مالي در سامانه جام اقدام نموده تا پس از تاييد حسابرس مربوطه، اطلاعات مالي به طور سيستمي براي سامانه رتبه‌بندي ارسال و فرآيند رتبه‌بندي و تعيين سقف واردات مبتني بر آن به صورت خودکار انجام پذيرد.

همچنين در مورد شاخص‌هاي کسب‌وکار- کيفي که نيازمند دريافت اسناد و مدارک و ارزيابي‌هاي خبره‌محور است، بازرگانان مي‌توانند از طريق مؤسسات رتبه‌بندي داراي مجوز فعاليت از سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نمايند که طبق تفاهم انجام‌شده با آن سازمان، نتايج ارزيابي شاخص‌هاي مورد نظر پس از ثبت در سامانه کدال توسط هر يک از مؤسسات و تأييد سازمان مذکور، مستقيماً در سامانه يکپارچه اعتبارسنجي و رتبه‌بندي اعتباري اعمال خواهد شد.

لازم به ذکر است که در هر دوره سه‌ماهه (فصلي) فقط يک بار ارزيابي شاخص‌هاي کسب‌وکار- کيفي براي هر بنگاه اقتصادي مورد پذيرش قرار گرفته و صرفاً اولين خروجي مؤسسات رتبه‌بندي در سامانه اعمال خواهد شد و اعتبار آن حداکثر يک سال پس از ثبت و ارسال اطلاعات توسط مؤسسه رتبه‌بندي است.

انتهای پیام

 

دسته بندی ها
اخبار و رویداد ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.