به گزارش روابط عمومي اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل- اعضاي هيات مديره اتاق بازرگاني ايران و برزيل روز يکشنبه ميهمان سفير جديد برزيل در ساختمان سفارت بودند.

در اين ديدار سيد فخرالدين عامريان رييس هيات مديره اتاق ايران و برزيل ضمن تشکر و قدرداني از زحمات سفير قبلي در راستاي توسعه روابط تجاري و اقتصادي في مابين ايران و برزيل، خواستار تداوم همکاري هاي دوجانبه با حضور سفير جديد اين کشور در تهران شد.

وي در ادامه به ارايه توضيحاتي پيرامون فعاليت هاي اتاق مشترک ايران و برزيل  پرداخت و ضمن اشاره مختصري به سابقه فعاليت هاي في مابين، از سفير جديد برزيل دعوت نمود تا با حضور و بازديد از استان هاي مختلف ايران، از نزديک با پتانسيل هاي موجود در هر يک از استان ها آشنا شوند.

وي طرح سفرهاي استاني با حضور نمايندگان اتاق مشترک و سفارت برزيل را زمينه ساز مناسب و موثري در جهت هموار نمودن راه تجار ايراني در برزيل دانست.

عامريان با تاکيد بر بزرگترين مشکل بين تاجران ايراني و برزيلي را انتقال پول دانست و افزود: به عقيده ايشان اين مشکل با توجه به حضور ايران در بريکس براحتي قابل حل است و بزودي بتوانيم با توافق بانکهاي هردوکشور براي ايجاد صندوق مشترک پولي نسبت به پرداخت مطالبات ارز حاصل ازصادرات يا واردات بازرگانان هردو کشور را فراهم اوريم .

رييس اتاق ايران و برزيل استفاده از پتانسيل موجود در سفارت برزيل را عامل مهم در حل اين مشکل دانست.

در ادامه هر يک از اعضاي هيات مديره و روساي کميسيون هاي تخصصي اتاق مشترک که هر يک به نمايندگي از صنوف مختلف در جلسه حضور داشتند به طرح موارد و مشکلات موجود بر سر راه صادرات و واردات پرداختند.

در اين ديدار سفير برزيل ضمن خوش امدگويي به اعضاي هيات مديره اتاق مشترک ، طرح بازديدهاي استاني را بسيار موثر خواند و خواستار برنامه ريزي بازديدها شد.

وي ضمن اشاره به سابقه تجاري في مابين دو کشور ، توسعه و ارتقا سطح تعاملات تجاري با ايران را يکي از برنامه هاي اصلي خود عنوان کرد و گفت مشارکت و تعامل راهبردي با اتاق مشترک در اين زمينه مي تواند موانع موجود را تا حدود زيادي مرتفع نمايد.

انتهاي پيام

دسته بندی ها
اخبار و رویداد ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.