نخستين نشست کميسيون اقتصاد دانش بنيان و استارتاپ اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل با رويکرد تدوين برنامه جامع طراحي همکاري هاي دو کشور در حوزه تبادل ظرفيت هاي استارتاپ ها و توانمندي هاي دانش بنيان برگزار گرديد .

به گزارش روابط عمومي اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل،  در اين نشست که با حضور نمايندگان بخش هاي دولتي و خصوصي در اين حوزه تشکيل گرديد.

مهدي غلامي رييس کميسيون اقتصاد دانش بنيان و استارتاپ اتاق مشترک ايران و برزيل با اشاره به افتتاح مرکز تجاري ايران و برزيل در سائوپائولو و وجود ظرفيت هاي جديد براي ارتباط هاي تجاري با اين کشور گفت: يکي از اهداف ما در تشکيل کميسيون هاي  تخصصي تعيين نقشه راه براي ايجاد ظرفيت هاي اقتصادي بين ايران و برزيل است.

غلامي اشاره کرد : طبق آمار و مطالعات موجود کشور برزيل بهشت استارتاپ ها مي باشد و با توجه به ظرفيت و بنيه علمي ايران در اين حوزه از بستر مناسبي براي شکل دهي به مناسبات در اين حوزه برخوردار هستيم .

زهره آشتياني دبير اتاق ايران و برزيل  نيز در اين نشست با اشاره به اهميت تشکيل اين کميسيون به عنوان يکي از اتاق هاي فکر تدوين نقشه جامع تجارت ايران و برزيل گفت: با توجه به فعال بودن اتاق مشترک در سائوپائولو و افتتاح مرکز تجاري، چنانچه اين کميسيون برنامه و نقشه راه معيني را براي اين مهم تدوين کند، از اين امکان برخورداريم که بتوانيم نسبت به هموار راه مسير ارتباط شرکتهاي دانش بنيان دو کشور و البته ايجاد بسترهاي گفت و گو اقدام لازم را داشته باشيم .

وي ادامه داد: در حال حاضر با افتتاح مرکز تجاري ظرفيت مکاني بزرگي براي برگزاري نمايشگاه دائمي در برزيل ايجاد شده است و ما تصميم داريم اين نمايشگاه را با استفاده از فناوري و تکنولوژي جديد به صورت واقعيت افزوده راه اندازي کنيم و نقشه راه براي برگزاري اين نمايشگاه يکي از مهم ترين ماموريت هاي اين کميسيون است.

دبير اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل گفت:  ترکيب اعضاي اين کميسيون متشکل از بخش هاي دولتي و خصوصي مي باشد و لذا اکنون بستر مناسبي براي برنامه ريزي وجود دارد که قطعا مي تواند شتاب دهنده به تدوين برنامه و سياست گذاري ها باشد .

بنابر اين گزارش در اين نشست سيد حميدرضا  وحيد کياني رييس اداره اقتصادي وزارت امور خارجه با تاکيد بر اينکه بايد سياست را وابسته به اقتصاد کنيم گفت: اگر در روابط بين المللي بتوانيم با همکاري هاي اقتصادي، روابط سياسي را گسترش دهيم ديگر با تغيير افرادي سياسي، شرايط اقتصادي کسب  و کارها تغيير نخواهد کرد بلکه باعث تقويت اين مناسبات خواهد شد؛ بنابراين ما بايد از تغييرات سياسي برزيل استفاده کنيم اما نبايد به آن تکيه کنيم .

به گزارش روابط عمومي اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل در اين نشست مصوب گرديد که در گام نخست نقشه راه و سند راهبردي کميسيون براي تصويب در هيئت مديره اتاق مشترک تدوين گردد . همچنين مقرر شد تا اولويتهاي کميسيون جهت تبادل فناوري، صادرات و واردات محصولات فناورانه، سرمايه گذاري هاي مشترک و حضور در اکوسيستم فناوري و استارتاپي کشورهاي آمريکاي لاتين از طريق درگاه برزيل و همچنين امکان سنجي و اقدامات لازم جهت ايجاد مرکز نوآوري و آي هيت در مرکز تجاري ايران در برزيل بعنوان محل دائمي ارتباط ميان نخبگان، نوآوران و فناوران برنامه ريزي و اعلام گردد .

گفتني است اين نشست با حضور نمايندگان  مرکز توسعه تجارت الکترونيکي ، مرکز تعاملات بين الملل معاونت علمي و فناوري رياست جمهور ، معاونت فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان، معاونت توسعه اقتصاد دانش بنيان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، ستاد نانو،  معاونت اقتصادي وزارت امور خارجه، مرکز تحول و پيشرفت رياست جمهوري ، وزارت صنعت، معدن و تجارت ، ستاد تسهيلگري صادرات محصولات دانش بنيان معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور، شرکت دانش بنيان آژين ابزار پارس ، شرکت دانش بنيان نيترو اگرو و شرکت دانش بنيان توسعه تجارت بين الملل تشکيل گرديد .

دسته بندی ها
اخبار و رویداد ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.