سفير ايران در برزيل در دومين نشست کميسيون گردشگري اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل با اشاره به اهميت توسعه همکاري هاي گردشگري ميان دو کشور گفت : طبق برنامه ريزي و پيگيري هاي صورت گرفته تلاش بر اين است که در همکاري با اتاق مشترک و مرکز تجاري ايران در برزيل نخستين رويداد هفته گردشگري ايران را در سائوپائولو برگزار کنيم .

به گزارش روابط عمومي اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل- حسين قريبي، سفير ايران در برزيل با اشاره در اين نشست با اشاره به ظرفيت هاي موجود در صنعت گردشگري ايران و برزيل گفت : نمايشگاه بزرگ گردشگري در برزيل هر ساله در فرودين ماه برگزار مي شود و از کشورهاي مختلفي در اين نمايشگاه حضور دارند، سال جاري تعدادي از آژانس هاي گردشگري از ايران نيز براي بازديد از اين نمايشگاه آمدند ولي تاکيد من بر اين است که اين نمايشگاه بهترين بستر براي حضور آژانس هاي گردشگري و خدمات مسافرتي ايراني است که بتوانند با معرفي پتانسيل هاي گردشگري ايران، به برقراري ارتباط با همکاران خود در کشور برزيل پرداخته و همچنين از اين طريق بتوانند به جامعه گردشگر برزيلي صنعت گردشگري ايران را معرفي کنند .

قريبي با اشاره به تلاش براي برگزاري هفته گردشگري ايران در برزيل تاکيد کرد: ما در سفارت در کنار اتاق مشترک گفت و گوهايي را با بخش هاي مرتبط با حوزه گردشگري و همچنين رسانه هاي برزيلي آغاز کرده ايم و در تلاش هستيم تا بسترهايي را براي تبادل همکاري آژانس هاي گردشگري ايراني و برزيلي فراهم کنيم و البته در تلاش هستيم تا بسترهايي را براي ساخت مستندهايي جهت معرفي پتانسيل هاي گردشگري ايران فراهم سازيم و لذا درخواست من از فعالين حوزه گردشگري مخصوصا آژانس هاي گردشگري اين است که براي حضور در اين رويداد مهم برنامه ريزي کرده و در کنار ما قرار گيرند.

قريبي افزود : بيش از 40 درصد از جمعيت برزيل افرادي هستند که از ظرفيت مالي براي سفر و گردشگري برخوردارند و سالانه آمار قابل توجهي از گردشگران برزيلي به ساير کشورهاي دنيا سفر مي کنند و مي بايست با برنامه ريزي مناسب بتوانيم بخشي از اين گردشگران را به ايران دعوت کنيم .

حميد اسماعيلي عضو هيات مديره اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل نيز در اين نشست اظهار کرد: ما از اين آمادگي برخوردار هستيم که به تنظيم مناسبات ميان آژانس هاي گردشگري ايران و برزيل بپردازيم و ظرفيت اتاق را در کنار اين دوستان قرار خواهيم داد تا براي برگزاري هر چه بهتر رويداد هفته گردشگري برزيل اتاق مشترک همکاري و همراهي خواهد داشت.

دبير اتاق مشترک : تبادل اطلاعات با آژانس هاي گردشگري برزيلي را آغاز مي کنيم

زهره آشتياني دبير اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل گفت: تاريخ چندين هزار ساله ايران براي بسياري از گردشگران برزيلي جذاب است ولي عدم معرفي درست و شناخت کافي نسبت به اين موضوع موجب شده که ما سالانه از حضور تعداد قابل توجهي گردشگر برزيلي محروم باشيم که اين مهم جز با ارائه شناخت از صنعت گردشگري ايران به جامعه گردشگري برزيل و همچنين ايجاد اعتماد ميسر نخواهد شد .

دبير اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل از کميسيون گردشگري و ورزشي اتاق مشترک درخواست کرد تا ضمن آماده سازي کتابچه اي از خدمات آژانس هاي مسافرتي کشور براي ارائه به جامعه گردشگري برزيل مقدمات برگزاري يک هيات تجاري با حضور مديران گردشگري، مديران آژانس هاي مسافرتي و فعالان اين حوزه براي تبادل همکاري ها با طرف هاي متناظر خود در برزيل را برنامه ريزي کنند.

آزادواري: مذاکرات کارشناسي براي خواهر خوانندگي دو تيم باشگاهي سپاهان و سائوپائولو اغاز شده است

مهدي آزادواري رييس کميسيون گردشگري و ورزشي اتاق مشترک ايران و برزيل  نيز با اشاره به اهميت تنظيم مناسبات با جامعه گردشگري و ورزسي برزيل گفت : هدف ما توسعه روابط حرفه اي ميان کارگزاران خدمات گردشگري دو کشور است؛ از اين رو تلاشمان اين است با ايجاد ظرفيت تبادل گردشگر بتوانيم به دستاوردهاي اقتصادي برسيم. ما در اتاق مشترک ماموريت تسهيلگري را بر عهده داريم بنابراين در اين راستا تلاش خواهيم کرد نگراني ها و چالش هاي اين حوزه را با چانه زني و ارتباط ميان مسئولان امر رفع کنيم تا اين مهم به زودي محقق شود.

وي همچنين با تاکيد بر تحقق ديپلماسي ورزشي ميان دو کشور از آغاز مذاکرات براي برقراري روابط باشگاهي ميان تيم هاي فوتبال ايران و برزيل خبر داد و گفت : اينک در حال برنامه ريزي براي برگزاري مذاکرات رسمي دو تيم باشگاهي سپاهان ايران و سائوپائولو برزيل هستيم تا در صورت حصول توافقات، هر چه زودتر شاهد امضاي تفاهم خواهر خوانندگي دو تيم باشيم .

گفتني است دومين نشست کميسيون گردشگري و ورزشي اتاق مشترک با حضور شماري از  مديران آژانس هاي گردشگري و خدمات مسافرتي و با حضور آنلاين سفير ايران در برزيل با موضوع توسعه بسترهاي تبادل گردشگر ميان ايران و برزيل برگزار گرديد .

انتهاي پيام

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.