به گزارش روابط عمومي اتاق بازرگاني مشترک ايران و برزيل، زهره آشتياني دبير اتاق بازرگاني ايران و برزيل ضمن اشاره به قدمت روابط ايران و برزيل و تغيير رويکرد سياسي دولت برزيل براي توسعه همکاري با ايران گفت: در حال حاضر در تلاشيم تا اتفاق جديدي را براي شناسايي فرصت هاي اقتصادي دو طرف و بسترسازي جهت توسعه روابط ايجاد کنيم.

وي ادامه داد: در حال حاضر اعتمادسازي ميان تجار دو کشور يکي از مهم ترين برنامه هاي اين اتاق است و هنر ما اين است که بتوانيم ظرفيت هاي دو کشور را با يکديگر در ميان گذاشته و از اين اعتماد براي بهره گيري  هاي اقتصادي استفاده نماييم.

آشتياني در ادامه با اشاره به ايجاد کميسيون هاي تخصصي در اين اتاق گفت: اين کميسيون ها بازوهاي مشورتي ما هستند تا در ارزيابي ها و تسهيل گري هاي ما به عنوان يک نهاد ميانه، به شکل علمي و موفق اتفاق بيفتد.

آشتياني با اشاره به ظرفيت تسهيل گري و هم افزايي اتاق ايران و برزيل و خانه صنعت جوانان افزود: بازار کشور برزيل يکي از بازارهاي کلان و با جمعيت مخاطب بالاست که به دليل برگزاري دائمي نمايشگاه هاي معتبر جهاني براي حضور فعالين اقتصادي يک بستر جذاب است.

وي در پايان از رئيس هئيت مديره خانه صنعت و جوانان خواست با انعقاد اين تفاهم نامه نياز سنجي هاي اين حوزه را به اطلاع اين اتاق برساند و ادامه داد: هم افزايي اين دو نهاد، مي تواند  اتفاقات اقتصادي را به نام جوانان ايراني در عرصه بين المللي کند.

مهديه رضايي رييس کميسيون توسعه صادرات غير نفتي با توجه به مشخص شدن کارگروه ها تخصصي اين کميسيون و تشکل هاي زير مجموعه گفت:ما در اين کميسيون 10 کارگروه تخصصي تشکيل داديم و رويکرد ما برنامه ريزي براي تدوين نقشه راه تجارت باا برزيل مي باشد که در اين مسير جوانان که داراي ايده هاي جديد و رويکرد هاي کارشناسي هستند و مي توانند نقش موثري در پيشبرد فرآيند حرکت داشته باشند.

وي تاکيد کرد: در تلاشيم تا در کارگروه فني مهندسي و دانش بنيان از جوانان صاحب ايده و کسب و کار دعوت به همکاري کنيم تا با بهره گيري از ايده هاي نو و نيروي جوان بتوانيم شتاب بيشتري در تحقق اهداف داشته باشيم.

رييس کميسيون توسعه صادرات غيرنفتي ادامه داد: از نماينده خانه صنعت جوانان مي خواهيم تا با حضور در کميسيون هاي مربوطه به راه اندازي و تسهيل گري در امور بين المللي و استفاده از ظرفيت هاي دو طرف کمک کند.

در ادامه احسان پيري رئيس هيئت مديره خانه صنعت جوانان با اشاره به ماموريت اصلي اين نهاد گفت: در خانه صنعت جوانان با ايجاد شبکه ارتباطي بين مديران جوان و صاحبان کسب و کار تلاش مي کنيم تا عرصه را براي ورود آنها به حوزه هاي اقتصادي به ويژه بين الملل هموار کنيم  و از آنجا که جوانان درکسب و کارهاي خود از جسارت و محافظه کاري کمتري برخوردار هستند تا به امروز توانسته ايم از اين راه به رشد بسياري از کسب و کارها کمک هاي قابل توجهي داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه خصوصا اين اتفاق در حوزه دانش بنيان ها به خوبي رخ داده است ادامه داد:  از آنجا که برزيل هم کشوري با 30 هزار استارت آپ است و حمايت هاي بسيار خوبي از ايده هاي استارتاپي دارد؛ ما در خانه صنعت جوانان مي توانيم به خوبي از اين ظرفيت استفاده کنيم تا جوانان ايراني با حضور در نمايشگاه ها ايده هاي خود را در مجامع بين المللي معرفي نمايند.

انتهاي پيام

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.