به گزارش روابط عمومي اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل- اکوسيستم استارت‌آپي در برزيل، مانند بسياري از کشورهاي ديگر، شامل تمام عوامل و عناصر مختلفي است که به توسعه و رشد شرکت‌هاي نوپا يا استارت‌آپ‌ها کمک مي‌کنند. اين اکوسيستم شامل عواملي از قبيل سرمايه‌گذاري، تشکيلات حمايتي، دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقات، شرکت‌هاي فناوري و تکنولوژي، افراد خبره و کارآفرينان، قوانين و مقررات، بازارها و مشتريان است.

برزيل برترين بازيگر آمريکاي لاتين در زمينه استارت آپ‌ها مي‌باشد. سرمايه گذاري در شرکت‌هاي نوپا در سال 2021 به رقم بي سابقه 9.4 ميليارد دلار افزايش يافت (تقريباً سه برابر ميزان سال قبل از آن و رشد ده برابري در دهه گذشته). اين اکوسيستم به سرعت در بزرگترين بازار آمريکاي لاتين در حال گسترش است. برزيل حدود 14هزار استارت آپ و حدود 19 به اصطلاح يونيکورن يا تک‌شاخ (استارت آپ‌هاي خصوصي با ارزش بيش از يک ميليارد دلار) دارد. اخيراً يک چارچوب قانوني براي استارت‌آپ‌ها توسط پارلمان اين کشور تصويب شد تا چشم‌انداز استارت‌آپ‌هاي برزيل را بيشتر تقويت کند. منطقه جنوب شرقي کشور برزيل به دليل پويايي زياد فعاليت‌هاي تجاري و مرکزيت اقتصادي در شهر سان‌پائولو، داراي بيشترين تعداد استارتاپ است. اما، مراکز فناوري نيز وجود دارند که در جنوب برزيل مانند” فلوريانا پوليس” و در شمال شرقي مانند” رسيف” برجسته هستند.

بخش‌هاي اصلي استارت‌آپ برزيل شامل فين‌تک، خرده‌فروشي، املاک و مستغلات، فناوري سلامت و تحرک مي‌باشد. “نوبانک”، يک بانک ديجيتال، در حال حاضر با ارزش‌ترين استارت‌آپ فعال در برزيل است و در اواخر سال 2021 در بازار سهام نيويورک با ارزش بازار 41.5 ميليارد دلاري عرضه شد (نوبانک برزيل با ارزش‌ترين فين‌تک جهان در فضاي بانکداري ديجيتال‌است). علاقه به فين‌تک‌ها را مي‌توان با اين واقعيت مرتبط دانست که بانک مرکزي برزيل از سال 2021 اجراي بانکداري باز را آغاز کرد، که به عنوان گامي‌بزرگ و اساسي در حرکت به سمت نوآوري در بخش مالي تلقي مي‌شود.

در سال 2023، برزيل با 19 شرکت نوآور برزيلي با ارزش بيش از يک ميليارد دلار، از جمله برندهاي معروف مانند iFood، C6 Bank، Loft، در رتبه دهم در رتبه بندي کشورهاي داراي بيشترين تعداد استارت آپ هاي تک شاخ قرار دارد.

با کليک بر روي لينک ذيل گزارش کامل مربوطه قابل دسترسي و مشاهده مي‌باشد.

اکوسيستم استارت آپ در برزيل

منبع: سايت وزارت امور خارجه

انتهاي پيام

دسته بندی ها
اخبار و رویداد ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.