رييس کميسيون پزشکي اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل با اشاره به تهيه مقدمات همکاري‌هاي تجاري در حوزه دارو، تجهيزات پزشکي و بيمارستاني ميان ايران و برزيل گفت: در چند ماه اخير جلسات متعددي با دستگاه‌ها، انجمن‌ها و تجار اين حوزه برگزار و ضمن بررسي ظرفيت‌هاي توسعه روابط در اين حوزه مواردي چون آيين نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مورد بررسي قرار گرفت .

عليرضا امينيان در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص راه کارهايي جهت توسعه و تقويت روابط با وزارت بهداشت کشور برزيل تاکيد کرد و گفت: با اشاره به جايگاه اين کشور به عنوان هشتمين اقتصاد دنيا و نقش آن در منطقه آمريکاي جنوبي و نيز پيشرفت‌هاي اخير کشور برزيل توسعه روابط اقتصادي در حوزه تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي دو کشور مورد توجه قرار دارد.

وي افزود: بنابر پيگيري و تعاملاتي که با دستگاه‌هاي مسئول در حوزه رفع موانع توسعه تجارت در اين حوزه داشتيم، گزارش‌هايي از وزارت صنعت دريافت کرديم که اداره بازرگاني و تجارت خارجي وزارت صمت، گام‌هاي بزرگي در خصوص صادرات اقلام پزشکي به کشورهاي مختلف انجام داده، که از جمله آن ارزيابي توانمندي‌هاي واحدهاي توليدي است و اين مقدمه‌اي براي معرفي پتانسيل‌هاي صادراتي ايران به کشور برزيل و شناسايي شرکاي تجاري است.

رييس کميسيون پزشکي اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل افزود: نخستين و مهم ترين چالش پيش روي ما ارزيابي توانمندي و پس از آن رتبه بندي واحدهاي توليدي تجهيزات مورد نظر در کشور بود که اين امر خوشبختانه انجام شد و نتايج حاصله ثبت و ضبط شد. گام بعدي تهيه فهرست اقلام صادراتي شرکت‌هاي توليد داخل با همت انجمن توليدکنندگان و صادرکنندگان تجهيزات پزشکي و نيز ساير مجموعه هاي مرتبط بود که اطلاعات بدست آمده در قالب دفترچه‌اي به زبان انگليسي تهيه و چاپ شده و از طريق سازمان توسعه تجارت به منظور بهره برداري در اختيار سفراي کشورهاي هدف قرار گرفت.

امنينيان با اشاره موضوع به رگولاتري و سيستم نظام هماهنگ واردات اضافه کرد: در بررسي کشورهاي مختلف، تفاوت‌هاي زيادي در خصوص استاندارهاي اجباري و الزامات وزارت بهداشت کشورهاي مختلف وجود دارد که در اين امر نيازمند بررسي هاي بيشتر است.

وي ادامه داد: از آنجا که در تمام کشورها صادرات و واردات براساس نظام دو طرفه مي باشد. مقياس HS  براي کشور برزيل 10يا 12 رقمي کار مي‌شود و پيشرفت خوبي در اين زمينه داشته‌اند در حاليکه در ايران HS هنوز 8 يا 10 رقمي در گمرک کشور جاري است.

در پايان اعلام شد: به منظور پيشبرد اهداف اتاق مشترک بازرگاني ايران برزيل و نيز اداره بازرگاني و تجارت خارجي وزارت صمت همکاري نزديک‌تري ايجاد و اطلاعات تهيه شده در هر يک از طرفيت تبادل شود.

انتهاي پيام/

دسته بندی ها
اخبار و رویداد ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.