به گزارش اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل- شماره 140 نشریه آینده‌نگر با طرح این پرسش کلیدی که «آغاز تلاش عمومی برای حذف بروکراسی‌های زائد به کجا می‌رسد؟» انتشار پیدا کرد.

بن‌بست انرژی موضوع اصلی این شماره راهبرد است و این سوال پاسخ داده است که چرا ایران با ناترازی انرژی روبه‌رو شد.

قفل دولتی بر اقتصاد ایران عنوان پرونده این شماره بخش توسعه است و این سوال پاسخ داده است که آیا زیرساخت‌های توسعه اقتصادی و صنعتی فراهم است؟در این پرونده مطالبی از یدالله دادگر استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، حسین جمالی عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه مازندارن، کمال اطهاری افتصاددان توسعه، خالد توکلی جامعه شناس توسعه، حسین حقگو کارشناس اقتصادی و مسعود سپهر جامعه شناس منتشر شده و با فرشاد مومنی اقتصاددان هم گفتگو شده است.

تعیین دستمزد کارگران هر ساله به یک چالش جدی در کشور تبدیل می‌شود و در نهایت هم با دلخوری از سوی حاضران به خصوص نمایندگان کارگری به پایان می‌رسد. در پرونده این شماره گزارش به نظام تعیین دستمزد پرداخته‌ایم و به این پرسش پاسخ داده‌ایم که چه راهکاری برای تعیین دستمزد باید مشخص شود.

از نسل زد این روزها بسیار می‌شنویم، جمعیتی جوان که حدود جمعیتی آنها 25 میلیون نفر است و آینده ایران در حوزه‌های مختلف را آنها شکل می‌دهند. شهاب جوانمردی نایب‌رئیس اتاق تهران در گزارشی تحقیقی به ویژگی‌های این نسل و حضور آن‌ها در کسب‌وکارها پرداخته است.

علاقمندان جهت دریافت فایل نشریه می توانند به لینک http://B2n.ir/x00280 مراجعه نمایند.

منبع : اتاق بازرگانی تهران

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.