به گزارش اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل- مقامات دولتی کشورهای برزیل، آرژانتین، شیلی و پاراگوئه از ۱۹ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ در پنجمین مجمع دولت‌های مسیر بیوسانیک در شهرهای لوما پلاتا و کارملو پرالتا در پاراگوئه شرکت کردند. هدف اصلی این مجمع ترویج یکپارچگی، توسعه پایدار و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید است. بیش از ۶۰۰ بازدیدکننده از چهار کشور عضو مسیر بیوسانیک در این رویداد شرکت کردند که نویدبخش یک رویداد مهم برای منطقه است. این مجمع فرصتی برای ارزیابی پیشرفت پروژه‌های مربوط به این مسیر و توسعه ظرفیت‌های تولیدی و کسب‌وکارهای کوچک است. مسیر بیوسانیک یک بزرگراه به طول بیش از سه هزار کیلومتر است که از سانپائولو در برزیل تا بندرهای آنتوفاگاستا در شیلی امتداد دارد و پاراگوئه نقش کلیدی در این همگرایی ایفا می‌کند.

محور راهبردی مجمع 

کریدور زیست اقیانوسی محور Capricorn بزرگراهی به طول بیش از 3000 کیلومتر است که از سائوپائولوی برزیل تا بنادر آنتوفاگاستا در شیلی امتداد دارد. در پاراگوئه این مسیر 532 کیلومتر طول دارد و از چاکوی پاراگوئه در سه بخش عبور می کند. بخش اول، 275.73 کیلومتر از کارملو پرالتا تا لوما پلاتا، قبلاً تکمیل شده ، در حالی که ساخت پل بین کارملو پرالتا و پورتو مورتینیو، در برزیل، تقریبا پیشرفت خوبی داشته است.

در این زمینه، پنجمین مجمع دولت‌های محلی کریدور زیست اقیانوسی Capricorn فرصتی منحصر به فرد در جهت تقویت همکاری بین کشورها در کریدور و ترویج توسعه پایدار در منطقه است و پاراگوئه را به عنوان یک بازیگر کلیدی در یکپارچگی زیست اقیانوسی تثبیت می‌کند.

 

 

 

منبع: rotabioceanica

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.