به گزارش اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل- وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان در دیدار خود در سائوپائولو تاکید کرد که دولت عربستان سعی دارد در زمینه معدن تغییرات چشمگیری را ایجاد کند و به یک بازیگر بزرگ جهانی در این زمینه تبدیل شود. عربستان سعودی از شرکت های برزیلی دعوت کرده تا در بخش معدن خود سرمایه گذاری و فرصت های زیادی را در سفر وزیر ارشد خود به این کشور آمریکای جنوبی مطرح کرده است.

 وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان در یک میزگرد به میزبانی فدراسیون صنایع در سائوپائولو گفت که تولید مواد معدنی یک موضوع جهانی است که به دلیل نقش حیاتی آن در انتقال انرژی جهانی، نیازمند رهبری و همکاری بین‌المللی است. هدف عربستان سعودی جذب بازیگران بین المللی است زیرا بخش معدن این کشور تحت ابتکار دولت مطابق با چشم انداز 2030 این کشور هم راستا برای توسعه آماده می شود. این تلاش به دنبال افزایش شفافیت صدور مجوز، ارتقای صنایع ملی، و تقویت توسعه محتوای محلی و ایجاد شغل است.

در این دیدار، وزیر کشور گفت: «دولت عربستان می‌داند که چالش‌های جهانی تولید مواد معدنی نیازمند رهبری جمعی است. استراتژی ما در جهت پیشرفت واقعی ریشه در همکاری دارد ، این درحالی است که ما بر حفظ اهداف متعالی خود و  ایجاد مشارکت های قوی در سراسر جهان تمرکز داریم.  وی افزود: تولید مواد معدنی فراتر از ارزش اقتصادی است. این نشاندهنده ظرفیت و پتانسیل کشور و مردم ما است. با منابع غنی، نیروی کار ماهر و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استثنایی، دولت برای رشد متحول کننده آماده است.»

وی مزیت های سرمایه گذاری در عربستان سعودی از جمله منابع طبیعی فراوان، نیروی کار ماهر، زیرساخت های مدرن و محیط کسب و کار حمایتی را برجسته تر کرد.

الخورایف از شرکت های برزیلی دعوت کرد در چهارمین دوره کنفرانس بین المللی معدن و منابع که قرار است در ماه ژانویه در ریاض برگزار شود، شرکت کنند. وی گفت که این رویداد به مهم ترین بستر برای بحث درباره فرصت ها، مسائل و راه حل ها در بخش معدن جهانی تبدیل شده است.

 

 

 

 

منبع: www.arabnews.com

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.