به گزارش اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل- دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه با اشاره به تحریم‌ها و تاثیر آن در روابط تجاری اظهار کرد: کمیسیون مشترک مسئله‌ای است که سال‌ها عقب افتاده و درخواست داریم که این موضوع پیگیری و اجرا شود.

عیسی کاملی – دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه  اظهار کرد: مطلبی که درباره برزیل عنوان خواهم کرد بحث الگو بودن آن در تحریم‌ها است. بزرگترین مانع در تعامل تجاری با کشورها تحریم است. بحث تعامل با برزیل در خصوص کالاهای کشاورزی نشان می‌دهد که برزیل از ظرفیت‌های بالای تجاری و اقتصادی که دارند استفاده می‌کنند و تحریم‌ها در آن‌ها چندان تاثیرگذار نیست.

وی افزود: در دیدار با سفرا در حوزه لاتین هم تاکید داشتیم که کشورهایی که ظرفیت بالای تجاری دارند از این الگو و از این تجربیات استفاده کنند هم ببینند در حوزه کشاورزی، دارویی و پزشکی نیز می‌توان تجربیات را به کار گرفت. فکر می‌کنم در این زمینه کم‌کاری شده و شرکت‌های خصوصی که ارتباطات دوجانبه با کشورهای دیگر دارند می‌توانند این مورد را یادآوری کنند.

دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه در پایان گفت: کمیسیون مشترک نیز آخرین بحثی است که آن را مطرح خواهیم کرد که سال‌ها عقب مانده و مطالباتی وجود دارد که بتوانیم از آن استفاده کنیم و با توجه به شناختی که از ظرفیت‌ها داریم ترکیبی از بخش رسمی و خصوصی این کمیسیون مشترک را اجرا کنیم.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.