به منظور تحقق بخشيدن به وظايف و اهداف اتاق مشترک بازرگاني ايران و برزيل جهت توسعه فعاليت هاي تجاري و سرمايه گذاري بين دو کشور ايران و برزيل با رويکرد اولويت بخشي به توسعه بازار صادراتي کشور ،کميسيون هاي مشورتي تشکيل شده است .

به گزارش روابط عمومي دبيرخانه اتاق بازرگاني ايران و برزيل، اين کميسيون ها به عنوان بازوي مشورتي و اتاق فکر دبيرخانه اتاق مشترک، در تعامل با دستگاهها، نهادها و شرکتهاي بخش خصوصي و دولتي علاوه بر جلب همکاري و هماهنگي با نهادها و دستگاه هاي اجرايي در فرآيند تصميم سازي و تصميم گيري نسبت به ايجاد شبکه مشاوران علمي به جهت فراهم نمودن زمينه حضور موثر در بازار برزيل و آمريکاي لاتين و کسب موقعيت هاي تجاري مناسب براي اعضا اقدام مي کند .

بنابراين گزارش شناسايي و احصا مشکلات شرکت ها، تجار و بازرگانان ايراني، تلاش و اقدام لازم براي رفع موانع و همچنين بازشناسي فرصت ها، چالش ها، نقاط ضعف و قوت مزيت هاي صادراتي ايران به کشور برزيل و ارائه تحليل هاي لازم، از ديگر برنامه ها و رويکردهاي اين کميسيون هاي تخصصي مي باشد .

گفتني است خروجي گزارشهاي اين کميسيون ها در قالب بسته هاي سياستي و راهبردي به تصميم سازان و برنامه ريزان سياست هاي خرد و کلان قرار مي گيرد، تا موجب تسهيل، بهبود و اثربخش کردن سياست ها و تصميمات شود.

در اين راستا با حکم دبير اتاق مشترک، دبيرخانه کميسيون هاي تخصصي در محل دبيرخانه تشکيل شده  مسئوليت پيگيري و اجراي مصوبات کميسيون را بر عهده دارد .

لازم به ذکر است تاکنون کميسيون هاي توسعه صادرات غيرنفتي، اقتصاد دانش بنيان و پزشکي تشکيل و آيين نامه هاي آنها مصوب گرديده است.

انتهاي پيام

 

 

دسته بندی ها
اخبار و رویداد ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Câmara de Comércio, Indústrias, Minas e Agricultura Brasil-Irã CCIMABI
© 2023 Iran-Brazil Joint Chamber of Commerce. All Rights Reserved.